Kuten jo aiemmin kirjoitin, toivoin lauhempaa keliä talvilomaviikolleni, ja lauhtuihan se, jo viikonloppuna oli aurinkoista ja mukavaa ulkoilukeliä.  Ja maanantai helli lomailijaa myös auringolla ja pikkupakkasella. Ja niinpä me ulkoilimmekin oikein urakalla useaan otteeseen metsässä juosten, hyppien, haukkuen ja leikkien. Suosituimmaksi leikiksi on osoittautunut puun kierto, siitä kun saa palkkaa! Hirveän haukkumisen ja riekkumisen ohessa kun kiertää puun käskystä, tulee namia! Toiseks suosituin on piiloleikki, jossa koirat juoksee mun edellä ja mä hyppään puun (=kuusen) taakse. Hetken ihmeteltyään mihin mä jäin, lähtevät koirat "etsimään" minua, ja aina löytävät! Lisäksi leikimme juoksuhuijausta, jossa koirat juoksevat mun edelle ja mä käännän suuntaa, jolloin nekin kääntyvät ja juoksevat taas mun edelle, jolloin mä taas käännän suuntaa. Tätä jatketaan kunnes koirat huomaavat et hei! meitähän huijataan! ja jäävät mun taakse kävelemään. Ja kuin vahingossa tulivat juosseeksi moninkertaisen matkan alkuperäiseen nähden!

 

Tiistaina suuntasimme auton keulan kohti naapurikuntaa, Mynämäkeä, jossa meidän oli tarkoitus lenkkeillä Helmin kanssa. Keli ei ollut niin hyvä kun olisi voinut olla, pilvinen ja vähän kostea, mutta ulkoiluun silti ihan sopiva.

Parituntinen vierähti sujuvasti mukavia rupatellen ja samalla valokuvia ottaen.

Reissun päätyttyä jatkoimme rupattelua vielä kahvikupposen ja herkkujen ääressä.

Ihana, ihana Helmi! Kiitos vieraanvaraisuudestasi!

 

Keskiviikko olikin sitten oikein loistokeli! Ja pitihän siitä lähteä ihan Naantaliin nauttimaan! Siellähän  on se kuuluisa " Naantalin aurinko" , josko se olisi jotenkin erilainen kuin muualla!

Elvi-bokseri emäntänsä Mervin kanssa oli oppaanamme, ja saimmekin nauttia täysin mitoin Naantalin kauneudesta! Se aivan kylpi auringon valossa, ja meren jäälle oli aurattu kulkuväylät kävelijöille ja latuja hiihtelijöille risteili pitkin poikin

Kyllä kelpasi meidän "mantereen" asukkien nauttia upeasta kelistä ja kauniista maisemista

Kiitos Mervi ja Elvi ihanasta päivästä!